Chopard IWC TAG Heuer Roger Dubuis Omega PIAGET Harry Winston Panerai
Peter Käser o značce Bucherer
Peter Käser o značce Bucherer

Prahu navštívil pan Peter Käser, reprezentant značky Carl F. Bucherer pro Evropu. Setkali jsme se s ním v reprezentační prodejně Hodinářství Bechyně na Václavském náměstí, kde jsou hodinky této značky k dispozici náročným zákazníkům i jejich milovníkům.

 

 


Co Vás do Prahy tentokráte přivedlo?

Soustředili jsme se na prezentaci nových modelů, které jsme letos představili na basilejském veletrhu. Předvedli jsme je na „open exhibition“ důležitým zákazníkům Hodinářství Bechyně. Důležité bylo, že si je tam mohli osobně prohlédnout, což je určitě působivější, než vidět jen jejich obrázky. Musím rád konstatovat, že jsme se dočkali velmi pozitivních ohlasů. Na prezentaci byli nejenom lidé, kteří už naše hodinky vlastní, ale i noví zájemci.

 

Jak si vede český trh obecně a na něm konkrétně značka Bucherer?

Český trh lze rozdělit na dvě části. První z nich jsou zákazníci z řad turistů a tato část má velký potenciál. Je to mnoho lidí z Asie a Ameriky. Druhou částí jsou domácí zákazníci, kteří přicházejí dokonalým hodinám opět na chuť. Takové samozřejmě nabízí i značka Bucherer.

 

Proč si ale zahraniční turisté nekoupí hodinky u sebe doma?

Lidé obyčejně nemají doma, kde mají běžné starosti, tolik času na nákupy. Naopak na dovolené na to čas mají a je známo, že v uvolněné náladě jsou lidé náchylní ochotněji utrácet. Podstatné je ale také to, že zejména pro návštěvníky z Asie jsou v Česku ceny mnohem příznivější.

 

Cítíte na českém trhu velkou konkurenci?

Každý trh je konkurenční, ale na tom vydělá především konečný zákazník. A to nejenom z hlediska ceny, ale zejména v kvalitě. Konkurence nutí výrobce, tedy i nás, neustále hodinky zdokonalovat a přicházet na trh stále s něčím novým, s modely s novým technickým řešením.

 

Kdo jsou vaši čeští zákazníci?

Jsou to znalci hodinek, kteří oceňují naše vlastní kalibry a zejména revoluční řešení rotoru automatického strojku, periferního rotoru, který představuje zcela nové řešení tohoto nátahu, protože na rozdíl od klasických rotorů nezakrývá pohled na strojek. Naše značka také přitahuje znalce jedné z nejvyšších hodinářských komplikací, kterou je tourbillon v modelu TravelTec. V Česku jsme především pro znalce hodinek, kteří hledají exkluzivní modely.

 

V poslední době hodně inzerujete modelovou řadu Manero Flyback. Co je na tomto modelu tak zvláštního?

Tento model je v centru pozornosti na celém světě. Jeho pouzdro o průměru 43 milimetrů odkazuje svým retrodesignem na 40. léta minulého století. Jeho unikátní strojek jsme vyvinuli ve spolupráci s firmou La Joul-Perret. Při pohledu přes spodní safírové sklíčko vynikne modré centrální kolo, kterým se ovládá funkce fly-back. Modely jsou k dispozici v ocelovém pouzdru za 5500 eur a ve zlatém za 15 900 eur. Myslím, že tím se ocitáme v docela přijatelném cenovém pásmu.

Které vaše novinky jsou nejúspěšnější?

Basilejský veletrh byl ve znamení zejména dvou modelů – Manero Flyback s modrým číselníkem a Manero Power Reserve s modrým nebo zeleným číselníkem.

 

Od příštího roku má být basilejský veletrh kratší o dva dny. Vyhovuje vám to?

My to vítáme, protože dlouhý veletrh, trval osm dní, návštěvníky moc nelákal. Byl čas, kdy byly haly skoro prázdné. Hlavně jeho poslední den. Jsem si jistý, že i při zkrácené době veletrhu dosáhneme stejně dobrých výsledků.

 

Některé značky oznámily odchod z basilejského veletrhu s tím, že budou raději vystavovat počátkem roku na salonu v Ženevě. Uvažuje o tom i značka Bucherer?

Pro nás to není aktuální. Jsme v Basileji spokojeni a máme s organizátory dlouhodobý kontrakt.

 

Co můžeme od značky Bucherer očekávat v blízké budoucnosti?

Soustřeďujeme se na nová technická řešení hodinek, hlavně na vývoj nových strojků s periferním rotorem. V tom jsme na trhu jediní a nikdo nás v tom nemůže napodobit. Alespoň prozatím.

Michal Achremenko